Roeien (Start To Row, lidmaatschap, Roeikamp)

Roeien op het Schulensmeer

Roeiclub Schulensmeer heeft voor iedere sportieveling een uniek aanbod. Jong en oud kan de fantastische roeisport komen ontdekken op een speelse of intensieve manier.

Als eerste club in Limburg trachten we in te spelen op ieders noden en wensen. Het gaat van het recreatief peddelen, sporten met het gehele gezin ofwel roeien in competitieverband. Vanaf de leeftijd van 12 jaar kunt u bij ons terecht. Zo kan iedere sportieveling die een nieuwe uitdaging zoekt eens komen proberen of het roeien hem ligt. Zolang het sportplezier centraal staat.

Naast het roeien bied het meer met een lengte van 2,4 km een oase van rust waar enkel de geluiden van vogels te horen zijn. In de ochtend baantjes trekken over het meer in een roeiboot geeft je de rust en energie om de dag door te komen.

Start to row

Wie graag wil leren roeien kan dat zeker bij Roeiclub Schulensmeer! Om je te laten proeven van het roeien bieden we start to row sessies aan van 5 lessen van 2 uur. Waarbij de techniek en materialenkennis aangeleerd wordt door een trainer. Deze 5 lessen kosten samen €110 en zullen starten vanaf  eind april/begin mei en zullen op zaterdagen doorgaan (of andere dagen na afspraak). Indien je na deze lessen gebeten bent door de roeimicroben kan je je inschrijven als lid. Je kan vanaf dan op ieder moment komen roeien en indien je het wenst extra trainingen krijgen.

Roeikamp

In de maand augustus organiseren wij ook een roeikamp. Hier kunnen jongeren vanaf 12 jaar zich inschrijven voor een week waterplezier in een roeiboot. Alle technieken en materialen worden aangeleerd op een speelse manier. De brede initiatiebootjes maken het makkelijk om de moeilijke techniek onder de knie te krijgen en staat het toe om wat speelser om tent gaan tijdens de les. Het kamp zal plaatsvinden van 6 - 10 augustus en zal €110 euro kosten. Onze lesgevers zullen een hele week paraat staan met raad en daad om van jullie een professionele roeier te maken.

Meer informatie roeiclub Schulensmeer

Iedereen vanaf 12 jaar is welkom om te leren roeien en genieten van het nieuwe aanbod in Limburg. Wens je meer informatie over onze club voordat je je inschrijft. Aarzel dan niet om ons te contacteren via info@schulensmeer.be. Heb je geen twijfels meer en wil je meteen komen proeven van het roeien. Schrijf je zeker en vast in voor onze initiatielessen om een leuke kennismaking te verkrijgen met de roeisport.
Indien je al ervaring hebt in de roeisport ben je uiteraard zeer welkom in onze nieuwe club om je kennis en ervaringen te delen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Voor wie?

Roeien is een sport die kan beoefend worden door jong en oud, zolang er sportmicroben in je lijf zitten. De minimumleeftijd bedraagt 12 jaar . Een vereiste is dat je kan zwemmen en dat je medisch geschikt bent verklaard door een dokter om intensieve sporten uit te voeren.

Lidgeld?

• Start to row €110 voor 5 lessen van 2 uur (1.5 uur met aansluitende groepen), wil je na het volgen van deze lessen lid worden van de club dan betaal je nog €50 extra voor het lidmaatschap de rest van het lopende jaar.
  • Student: €90
  • Masterlid: €135