Leuk voor kinderen

Avonturenpad

Het kinderavonturenpad is een uitdagend wandelpad voor kinderen tot 12 jaar en onderdeel van het groene wandelpad (2 km) dat vertrekt en aankomt aan het bezoekerscentrum. De groene route loopt langs de goed begaanbare oevers van het meer. De volledige route is rolstoelvriendelijk aangelegd. Je volgt de groene wegwijzers vanaf de totempaal met grutto vlakbij het bezoekerscentrum.

Vlakbij het vissershaventje heet de grote houten toegangspoort je welkom op het avonturenpad. Kleine (en grote) avonturiers mogen er op ontdekking gaan. Verscholen in het groen kom je klauterpalen, een klimboom en een wildemanshut tegen. Klim zeker ook eens op de speelheuvel met slotgracht. Hoog in het kraaiennest heb je mooiste uitzicht. Verder op de groene wandeling passeer je nog een avonturenbrug en een gloednieuw vlonderpad met uniek uitzicht over het hele meer. Spot jij er de bever? Wat verderop sta je plots oog in oog met het weidse natuurgebied Schulensbroek.