Honden aan de leiband

29/03/2024

Het Schulensmeer en Schulensbroek is een wandelparadijs voor zowel u als uw viervoetige vriend. Je hond is van harte welkom om mee te genieten van een ontspannende wandeling. Loslopende honden verstoren de natuur, wat meteen ernstige gevolgen heeft. Niet alleen de schapen en lammetjes, maar ook broedende vogels die hun nesten op de grond of in de grachten maken zijn kwetsbaar voor honden.

Voor het comfort van alle bezoekers vragen we om volgende huishoudelijke regels te volgen (cfr. politiereglement Schulensmeer):

• honden dienen steeds aan de leiband te worden gehouden,
  • honden mogen geenszins in enige waterpartij worden gelaten,
  • honden mogen in geen geval de in het wild levende dieren en/of andere dieren storen, opjagen of aanvallen,
  • uitwerpselen van de hond dienen onmiddellijk door de eigenaar opgeruimd te worden.

Het volledige politiereglement kan je ook op het terrein raadplegen. Je vindt dit terug op de achterzijde van de houten infopanelen aan de verschillende toegangspunten.

Waarom loslopende honden in natuurgebieden een probleem zijn?
Waarom moet mijn hond aan de leiband?
> Hier ravotten honden (los) in 't groen