Paddenstoelenwandeling

03/11/2019
Start : 14:00 Einde : 17:00

November is de maand dat alles in de natuur afsterft. Maar sterft de natuur echt in de herfst? Of denken we dat alleen maar omdat de bladeren van de bomen vallen. Want als je goed rond je kijkt, ontdek je al gauw nieuw leven. Op veel plekken schieten de paddenstoelen als … paddenstoelen uit de lucht.

Grote en kleine, rood, geel of bruine, discrete of heel opvallende. Er zijn paddenstoelen in alle vormen en kleuren. De ene ruikt naar aardappelen, de andere naar raapjes. Een paddenstoelengids neemt je mee op een zoektocht naar de mooiste exemplaren. Over elke paddenstoel valt er wel een leuk verhaal te vertellen.

Elke eerste zondag van de maand vertrekt er aan het bezoekerscentrum Schulensmeer een geleide wandeling.
Prijs? 1 euro voor leden Natuurpunt of Schulensmeer en 2 euro voor niet-leden, tenzij anders vermeld.
Locatie? Vertrek aan Bezoekerscentrum Schulensmeer, Demerstraat 60, 3560 Lummen
Tijdstip? Aanmelden voor de activiteit kan vanaf 13u45, de wandeling start om 14u00.
Inschrijven? Aan een wandeling met natuurgids kunnen max. 30 personen deelnemen (tenzij anders vermeld). Om zeker te zijn van je plekje kan je op voorhand inschrijven via deze link