Hommelwandeling Schulensbroek

06/06/2020
Start : 14:00 Einde : 16:30

We gaan tijdens de Week van de Bij samen op zoek naar hommels. Je maakt op deze wandeling kennis met onze pluizigste wilde bijen en leert heel wat over hun levenswijze en hun link met bepaalde planten. Dat het belangrijke bestuivende insecten zijn wist je waarschijnlijk al, maar had je al van de lang-tongen en kort-tongen gehoord? Ook leren we je hoe je de verschillende soorten hommels kan herkennen. Na deze wandeling zullen de steenhommel, akkerhommel of boomhommel geen mysterie meer voor je zijn. Wie weet krijgen we zelfs zeldzame soorten als de rode koekoekshommel te zien.

Tijdens een inventarisatie enkele jaren geleden werden zo’n 108 soorten wilden bijen in het gebied gevonden, dat is best straf. Benieuwd welke hommels er voorkomen? Schrijf je dan zeker in en ga mee op zoek!

Deze gratis wandeling is een organisatie van Wilde bijen- en wespenwerkgroep Aculea

Vooraf inschrijven voor de hommelwandeling via deze link