Broek vol Biodiversiteit

19/06/2022
Start : 14:00 Einde : 17:00

Broek vol Biodiversiteit, zondag 19 juni om 14.00u

Het Schulensbroek maakt deel uit van het Natura 2000 netwerk, wat betekent dat het gebied door Europa erkend is als hoogkwalitatief natuurgebied. Het grootste gedeelte van het Schulensbroek bestaat uit natte graslanden met grachten, rietkragen en knotwilgen. Eeuwenlang was het Schulensbroek één groot natuurlijk overstromingsgebied dat meerdere maanden per jaar blank stond. In deze bloemrijke graslanden doorsneden met grachten, rietkragen, knotwilgen en meidoornhagen voelen zich vele dieren thuis.

Met de gidsen maak je een lus van 3u (zo'n 5 km) doorheen het Schulensbroek. Je trekt over paden, dijken en door mogelijk natte graslanden. Stevige waterdichte wandelschoenen zijn aan te raden wanneer het vochtig is of geregend heeft.

Let op: deze wandeling start niet aan het bezoekerscentrum. We verzamelen om 14 u stipt op het brugje aan de kruising van de Beerbos- en Slapersstraat. Er is parkeergelegenheid voor enkele auto's. Je kan ook aan de kerk van Schulen parkeren, let wel dat je dan nog 1 km tot aan de afspraaklocatie moet wandelen.